Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pád české učitelské elity 1945 - 1955
Císařová, Pavlína ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Bílková, Jitka (oponent)
Diplomová práce se věnuje dějinám českého učitelstva a primárně se zaměřuje na středoškolské profesory. Smyslem je vyjít ze základního toku dějin, které tradičně rytmizují politické proměny. Téma se tak zaměřuje k hlubšímu pochopení transformace českého školství, proměnu a vývoj jednoho mnohovrstevnatého profesního stavu či nakonec i proměnu celé české společnosti v polovině 20. století. Období 1945 - 1955 je poznamenáno změnami politickými, hospodářskými a ekonomickými. Hlavně to jsou však roky velkých změn ve školství, na něž se práce zaměřuje z pohledu dějin učitelstva s ohledem na školské zákony. Podrobněji se věnuje konkrétním případům na gymnáziích, na nichž poukazuje na odlišný vývoj ve vnitrozemí a v pohraničí. Tato práce nabízí ucelený pohled na problematiku, která je doposud zpracována jako celek pouze v ideologicky zaměřených publikacích. KLÍČOVÁ SLOVA pád, elita, středoškolští profesoři, školské reformy, školské zákony, dějiny učitelstva
Francouzský jazyk v českém výukovém prostředí v letech 1847-1948
Prošková, Alena ; Radimská, Jitka (vedoucí práce) ; Králová, Jana (oponent) ; Kyloušková, Hana (oponent)
v českém jazyce: FRANCOUZSKÝ JAZYK V ČESKÉM VÝUKOVÉM PROSTŘEDÍ V LETECH 1847 - 1948 Předkládaná disertační práce zkoumá postavení francouzského jazyka, jakožto jednoho z předmětů vyučovaných v českém výukovém prostředí se zaměřením na období mezi lety 1847 a 1948. Toto rozmezí bylo zvoleno záměrně tak, aby bylo možné vysledovat vývoj a proměny výuky francouzského jazyka, od jeho vstupu mezi povinné školní předměty přes tzv. zlatý věk frankofonie v meziválečném Československu 30. let, až do roku 1948, kdy v návaznosti na změnu režimu a poúnorovou politiku KSČ došlo k úpravě skladby vyučovaných cizích jazyků a francouzský jazyk ztratil své dominantní postavení. Práce je rozdělena do tří teoretických oddílů, z nichž každý představuje odlišný úhel pohledu na dobovou výuku francouzského jazyka. Úvodní oddíl je věnován charakteristice českého výukového prostředí s ohledem na takové typy škol, v nichž se francouzský jazyk vyučoval, a zároveň zde pojednáváme o nejdůležitějších školských reformách, které tento systém utvářely. V následujícím oddílu práce pojednáváme o vývoji metod používaných ve výuce živých cizích jazyků na našem území před rokem 1948. Zajímá nás tedy způsob, jakým se francouzský jazyk na českých školách vyučoval. Poslední z teoretických oddílů je věnován obecné teorii učebnice, její...
Vývoj elementárního školství v Závratci a okolí v letech 1815-1918
Lebduška, Václav ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
diplomové práce Diplomová práce si klade za cíl analyzovat historický vývoj školství v konkrétním regionu zasazený do kontextu dobových vlivů. Práce je formálně rozdělena na dvě části. První popisuje proces utváření českého elementárního školství od jeho historických počátků do první poloviny 19. století. Zvláštní pozornost je věnována významným školským reformám a sociálně-ekonomickému postavení učitele. Druhá část je zaměřena na dějiny místního venkovského školství v Závratci a jeho okolí v letech 1820 - 1918. Prostřednictvím mikroanalytického přístupu je zde zachycen vznik a vývoj jedné z českých elementárních škol se zdůrazněním konkrétních situací a sociálních souvislostí, které s tímto procesem byly spojeny.
Vzdělávání učitelů v Českých zemích (historický přehled)
Ječmenová, Denisa ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
JEČMENOVÁ, D. Vzdělávání učitelů v Českých zemích (historický přehled). Praha 2014. Diplomová práce. Karlova Univerzita v Praze. Husitská teologická fakulta. Katedra učitelství. Vedoucí práce doc. PhDr. Miroslava Váňová, CSc. Klíčová slova: Pedagogika, vzdělávání učitelů, školské reformy, učitel Cílem této diplomové práce je postihnout vývoj ve vzdělávání učitelů od konce 18. století do 40. let 20. století. V této souvislosti se snažím ukázat také postavení českého učitele ve společnosti. Orientuji se hlavně na určité přelomové okamžiky ve vzdělávání učitelů, a proto věnuji pozornost také změnám ve školství jako takovém, ukázat příčiny těchto změn a představit i osobnosti, které tyto změny ať již přímo či nepřímo ovlivnily.
Učebnice hudební výchovy pro základní školy v letech 1968 až 1989
Horák, Aleš ; Dvořáková, Jiřina (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je analýza obsahu československých učebnic hudební výchovy pro 2. stupeň základní školy v letech 1968 až 1989. Tato společensko-vědní teoretická práce se zabývá projevy tendenčních prvků tehdejšího režimu ve srovnání s funkčními částmi učebnice. Na základě získaných poznatků pak zasazuje některé projevy tendenčních prvků do společensko- historického kontextu a vytváří přehled těchto prvků. Současně porovnává učebnice ze 70. let s učebnicemi z 80. let z hlediska jejich struktury, přehlednosti a didaktické vybavenosti. Horák Aleš (B HV-D)
Vývoj elementárního školství v Závratci a okolí v letech 1815-1918
Lebduška, Václav ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Strouhal, Martin (oponent)
diplomové práce Diplomová práce si klade za cíl analyzovat historický vývoj školství v konkrétním regionu zasazený do kontextu dobových vlivů. Práce je formálně rozdělena na dvě části. První popisuje proces utváření českého elementárního školství od jeho historických počátků do první poloviny 19. století. Zvláštní pozornost je věnována významným školským reformám a sociálně-ekonomickému postavení učitele. Druhá část je zaměřena na dějiny místního venkovského školství v Závratci a jeho okolí v letech 1820 - 1918. Prostřednictvím mikroanalytického přístupu je zde zachycen vznik a vývoj jedné z českých elementárních škol se zdůrazněním konkrétních situací a sociálních souvislostí, které s tímto procesem byly spojeny.
Pád české učitelské elity 1945 - 1955
Císařová, Pavlína ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Bílková, Jitka (oponent)
Diplomová práce se věnuje dějinám českého učitelstva a primárně se zaměřuje na středoškolské profesory. Smyslem je vyjít ze základního toku dějin, které tradičně rytmizují politické proměny. Téma se tak zaměřuje k hlubšímu pochopení transformace českého školství, proměnu a vývoj jednoho mnohovrstevnatého profesního stavu či nakonec i proměnu celé české společnosti v polovině 20. století. Období 1945 - 1955 je poznamenáno změnami politickými, hospodářskými a ekonomickými. Hlavně to jsou však roky velkých změn ve školství, na něž se práce zaměřuje z pohledu dějin učitelstva s ohledem na školské zákony. Podrobněji se věnuje konkrétním případům na gymnáziích, na nichž poukazuje na odlišný vývoj ve vnitrozemí a v pohraničí. Tato práce nabízí ucelený pohled na problematiku, která je doposud zpracována jako celek pouze v ideologicky zaměřených publikacích. KLÍČOVÁ SLOVA pád, elita, středoškolští profesoři, školské reformy, školské zákony, dějiny učitelstva

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.